wall

Saturday, February 26, 2011

memori lalu....

Assalamualaikum.....ahlan wasahlan fi kalam qalby....haha..hari nie nk cerite ckit pasal tuan pnye diri r...jam sekarang nih menunujukkan pukul 2.05 pagi....semua org dlm rumah semuanya dh tidur..just tinggal aku jew...daku menulis nih selepas bru jew berchating dgn kawan2 aku..ade yg member aku drpd sek rendah dan ade jugak yang drpd sekolah aku skrg nih...
tetibe jew hati aku teringat kenangan-kenangan/memori-memori yang indah...nk2 mcm waktu aku basuh kereta kat umah tadi..tetibe teringt kat bdk2 drjh 6 thun 2007...rse mcm nk jumpe dye owg semula..huhuu....
tapi dalam mase yang same aku judak pikir menegenai peperiksaan yang akan tibe x lme lagi dan juga MASISUPA 2011....banyak perkara yang perlu aku menghafal bukan setakat hafalan All-Quraan..malah matapelajaran yang lain seperti nahu,feqah,tauhid,adab nusus,mantiq dan sebagainya....bkn ckit2 yg perlu menghafal...ditambahkan lagi dengan homework yg telah diberi oleh cikgu....dan novel RENYAH yang belum lagi di habiskan dan nota-nota yang bertimbun...sejujurnya aku mengakui bahawa kadang2 aku rase malas nk pergi sekolah...dan idup ini mesti perlu berdikari....aku mengakui bahawa mmg badan aku akan terasa letih dan tidak bermaya...kalam qalby"wahai HUZAIFAH...sabarlah menghadapi dugaan ini...kerana sesungguhnya tiada kejayaan yang akan datang dgn kesenangan...sesungguhnya kejayaan itu akan datang dalam keadaan payah....hanya org yg berusaha shaja yang akan mendapat kejayaan...setiap kejayaan memerlukan pengorbanan yang amat  besar..."....
huzaifah semangatx3....jgn mudah berputus asa...enkaulah pemuda islam yang dicari-cari...come on....

No comments:

Post a Comment